فہرست علوم

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
:چھلانگ بطرف رہنمائی، تلاش
  • اردو ویکیپیڈیا پر اس وقت تک موجود متعدد اصطلاحات کے لیۓ درج ذیل صفحات سے بھی رجوع کیا جاسکتا ہے۔
  1. جدید اصطلاحات و الفاظ (Bilingual dictonary)
  2. شمارندی مسرد (Computer glossary)
  3. مطلوب الفاظ (You asked for it)
  4. لغت معاشیات و تجارت (Dictionary of economics)
  5. فہرست علوم (Fields of studies)
  6. متبادلات سابقہ و لاحقہ (List of prefix & suffix)
  7. سطح البینی اصطلاحات (Interface terminology)
  8. لغت علم الاورام (Dictionary of Oncology)
  9. لغت الحرب (Dictionary of War)


منصوبۂ فہارست میں یہ فہرست دنیا میں موجود تمام علوم کے انگریزی اردو متبادلات یکجا کرنے کی ایک کوشش ہے۔ ہر علم کے متبادل نام کے ساتھ ہی اس علم کے بارے میں ایک یا دو سطر میں اسکا تعارف بھی پیش کیا گیا ہے۔ آپ بھی اس منصوبے میں بہت آسانی سے اندراجات کر سکتے ہیں۔ ترمیم پر تیر دبایۓ اور جو خانۂ تدوین نمودار ہو اس میں اپنا اندراج کیجیۓ۔ حرف ابجد کی ترتیب کا خیال رکھیۓ، جو کہ انگریزی پر انحصار کرتی ہے۔

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


انگریزی اصطلاح اردو متبادل و مختصر تعارف
Acarology علم الحلم ----- حیوانیات کی اس شاخ میں سوس (mites) اور قراد یعنی جوئیں وغیرہ (ticks) کا مطالعہ کیا جاتا ہے۔
Actinobiology اِشعاعی حیاتیات ----- جانداروں پر اِشعاع (radiation) کے اثرات کا مطالعہ۔
Actinology اِشعاعیات ----- کیمیائی مرکبات پر ضیائی یعنی روشنی کے اثرات کا مطالعہ، اگر غور کیا جاۓ تو اسکے لیۓ شعاعی کیمیاء کا لفظ زیادہ مناسب ہے جسکو انگریزی میں photochemistry کہا جاتا ہے۔
Aerobiology حیاتیات ہوا ----- ایک ایسا شعبۂ حیاتیات کہ جس میں ایسے خرد بینی جانداروں کا مطالعہ کیا جاتا ہے کہ جو ہوا سے منتقل ہو کر ایک مقام سے دوسرے مقام تک جاسکتے ہیں۔
Aerology ہوائیات ----- کرۂ فضاء (atmosphere) کا مطالعہ کرنا۔
سببیات سببیات ----- علم طب میں امراض کے اسباب کا مطالعہ کرنے کا علم۔ اسے etiology بھی لکھا جاتا ہے۔
Agnoiology لامعرفیات ----- وہ علم کہ جس میں نامعلوم (جنکا عرف نہ ہو) اشیاء کا مطالعہ کیا جاتا ہے ۔ مزید دیکھیۓ ، لامعرفت ۔
Agrobiology زرعی حیاتیات ----- زمین کی کیفیات کے مطابق پودوں کی غذایت اور انکی نشونما کا مطالعہ کیا جاتا ہے۔
Agrology زراعیات ----- مزید دیکھیۓ علم زراعت (Agricultural science)
Agrostology علفیات ----- وہ علم جسمیں ایسے نباتات کا مطالعہ کیا جاتا ہے کہ جو گھاس (علف) نما ہوتے ہیں۔
Algology طحالبیات ----- سبزینہ (chlorophyll) رکھنے والے سادہ آبی نباتات جن کو طحالب (algae) کہا جاتا ہے کے مطالعہ کا علم۔
Allergology
Andrology طب مذکر ----- خصوصی طور پر مردوں کو لاحق ہونے والے امراض سے متعلق شعبۂ طب۔
Anesthesiology علم تخدیر / علم بیہوشی ----- علم طب کی وہ شاخ کہ جس میں جراحی یا کسی دیگر تکلیف دہ معالجے کے دوران مریض کی حسوں کو باطل کردیا جاتا ہے تاکہ تکلیف کا احساس نا ہو، اسے anesthetics بھی کہا جاتا ہے۔ اس قسم کا معالجہ فراہم کرنے والے ماہر طبیب کر ماہر تخدیر یا صرف مخدر بھی کہتے ہیں اور وہ ادویات جن سے ایسی کیفیت پیدا ہو انکو بھی مخدر یا anesthetic کہا جاتا ہے۔
فرشتہ ملائکیات ----- وہ علم جس میں ملائکہ یا فرشتوں کے بارے میں معلومات حاصل کی جاتی ہیں۔
Angiology علم رگ / وعائیات ----- وہ علم جس میں جانداروں کے جسم میں موجود رگوں یا وعاء کے بارے میں معلومات حاصل کی جاتی ہیں۔
انسانیات علم النسان ----- انسان کے معاشری روابط کے آغاز اور ان کے ارتقاء کے بارے میں علم۔ بشریات یا انسانیات کی طرح یہ بھی اصل میں معاشرتی علوم اور معاشریات کے ساتھ بہت زیادہ قریبی تعلق رکھنے والا علم ہے اور انکے مابین اکثر حدود آپس میں مدغم ہوجایا کرتی ہیں۔
Apiology نحلیات ----- مکھیوں کا علم۔ اردو میں نحل اصل میں مکھی کو ہی کہا جاتا ہے جبکہ honeybee کو شہد کی مکھی یا عسالہ کہتے ہیں۔
Arachnology عنکبوتیات ----- یہ حیوانیات کی وہ شاخ ہے کہ جس میں مکڑی نما جاندروں مثلا مکڑی ، بچھو وغیرہ کا مطالعہ کیا جاتا ہے۔
Archaeology علم الآثار ----- انسانی تاریخ اور تقافت کا مطالعہ جو آثار قدیمہ کی صورت میں کہیں کسی شکل میں محفوظ رہ جانے والی باقیات (remnants) کی بازیافت جیسے دستاویزات ، صنعی وقیعہ ، حیاتی وقیعہ اور قدیم عمارات وغیرہ کی مدد سے سامنے آتا ہے۔
Archaeology دیکھیں ، Archaeology۔
Archaeozoology آثاری حیوانیات ----- حیوانات کی قدیم بازیافتوں کا مطالعہ کرنا جس سے انسان اور حیوان کے تاریخی تعلقات کا اندازہ ہوتا ہے۔ اسے حیوانی آثاریات (zooarchaeology) بھی کہتے ہیں۔
Areology مریخیات ----- سیارہ مریخ کا مطالعہ جس میں اسکی بناوٹ ، ساخت ، طبیعیاتی خواص اور تاریخ کا تجزیہ اور مطالعہ شامل ہے۔ اسکو ارضیات مریخ بھی کہا جاتا ہے۔
Assyriology اشوریات ----- اشوریہ (Assyrians) کا مطالعہ۔
Astacology کرکیات ----- کرک (crayfish) کا مطالعہ۔ کرک ایک قسم کا کیکڑے نما جاندار ہے جو کہ تازہ پانی اور سمندروں میں رہتا ہے اور قابل نوش ہے۔
Asteroseismology نجمی زلزلیات ----- ستاروں میں پیدا ہونے والے اہتزاز (oscillation) کی مدد سے انکی اندرونی ساخت پر تحقیق کرنا۔
Astrobiology حیاتیات خلا ----- مضمون دیکھیۓ۔
Astrogeology
Astrology
Atmology
Audiology سمعیات ----- علم طب کی ایک شاخ بنام اذنیات کا ایک شعبۂ علم و تحقیق جس میں سماعت یا سننے کی حس سے متعلق معلومات حاصل کی جاتی ہیں۔
Autecology
Auxology
Axiology