العصر

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
یہاں جائیں: رہنمائی، تلاش کریں
عصر
نام کے معنی زمانہ
زمانۂ نزول ابتدائی مکی دور
اعداد و شمار
عددِ سورت 103
عددِ پارہ 30
سجود کوئی نہیں
الفاظ 14
حروف 68
گذشتہ التکاثر
آئندہ الھمزہ

سورہ عصر (عربی:العصر) قرآن مقدس کی ترتیب کے لحاظ سے ایک سو تین نمبر سورہ ہے۔ یہ نام سورہ کی پہلی آیت کے لفظ العصر سے ماخوذ ہے۔

نزول

زمانۂ نزول

اگرچہ مجاہد، قتادہ اور مقاتل نے اسے مدنی کہا ہے، جمہور مفسرین نے اسے مکی قرار دیا ہے اور اس کا مضمون بھی اس کی تاہید کرتا ہے کہ یہ مکہ کے بھی ابتدائی دور میں نازل ہوئی ۔

شان نزول

کلاہ بن اسید جس کی کنیت ابوالاسدین تھی۔ عہد جاہلیت میں حضرت ابو بکر رضی اللہ عنہ سے اس کی کافی دوستی تھی، ابو بکر صدیق کے اسلام میں آجانے کے بعد، وہ آپ کوسمجھانے آیا کہ تم تاجر ہو اور تجارت میں ہر سودا تم نے نفع بخش کیا ہے، مگر اسلام قبول کرنا نقصان کا سودا ہے اور تم نے اپنے آباء و اجداد کا طریقہ چھوڑ دیا ہے۔ ۔۔۔، ابو بکر نے جواب دیا جو شخص حق کو قبول کر لیتا ہے اور ثابت قدمی سے راہ راست پر گامزن ہو جاتا ہے، وہ زیان کار نہیں ہوتا، جس پر یہ سورہ نازل ہوئی۔[1]

مضامیں

یہ سورت جامع اور مختصر کلام کا بے نظیر نمونہ ہے۔ اس کے اندر چند جچے تُلے الفاظ میں معنی کی ایک دنیا بھر دی گئی ہے۔ اس میں بالکل دو ٹوک طریقے سے بتا دیا گیا ہے کہ انسان کی فلاح کا راستہ کون سا ہے اور اس کی تباہی و بربادی کا راستہ کون سا۔ امام شافعی نے بہت صحیح کہا ہے کہ اگر لوگ اس سورت پر غور کریں تو یہی ان کی ہدایت کے لیے کافی ہے۔ صحابۂ کرام کی نگاہ میں اس کی اہمیت کیا تھی، اس کا اندازہ اس بات سے کیا جا سکتا ہے کہ حضرت عبد اللہ بن حصن الدارمی ابو مدینہ کی روایت کے مطابق اصحاب رسول میں سے جب دو آدمی ایک دوسرے سے ملتے تو اس وقت تک جدا نہ ہوتے جب تک ایک دوسرے کو سورۂ عصر نہ سنا لیتے (طبرانی)۔

ترجمہ

  • * الله کے نام سے شروع کرتا ہوں جو بہت ہی مہربان ہمیشہ رحم فرمانے والا ہے۔
  • قسم ہے زمانے کی(1)
  • یقینا ہر انسان خسارے میں ہے (2)
  • بجز ان (خوش نصیبوں) کے جو ایمان لے آئے اور نیک عمل کرتے رہے نیز ایک دوسرے کو حق کی تلقین کرتے رہے اور ایک دوسرے کو صبر کی تاکید کرتے رہے (3)[2]

حوالہ جات

  1. شاہ عبد العزیز دہلوی، تفسیر عزیزی
  2. پیر محمد کرم شاہ، ترجمہ و تفسیر (ضیاالقرآن)، جلد پنجم صفحہ 653،54
پچھلی سورہ:
التکاثر
سورہ 103 اگلی سورہ:
الھمزہ
[[:File:Sura103

.pdf|عربی متن]]