سوریاکانت ترپاٹھی (نرالا)

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
Jump to navigation Jump to search
ضد ابہام صفحات کے لیے معاونت زیر نظر مضمون ہندی شاعر و ادیب کے بارے میں ہے۔ پاکستانی مزاحیہ اداکار کے لیے نرالا دیکھیے۔
Disambigua compass.svg یہ صفحہ ہندی شاعر کے متعلق ہے۔ اس نام سے مشابہت رکھنے والے دیگر صفحات کے لیے ← سوریا (ضد ابہام) ملاحظہ فرمائیں۔
سوریاکانت ترپاٹھی 'نرالا'
مقامی نام सूर्यकान्त त्रिपाठी 'निराला'
پیدائش دینابندھو نرالا
21 فروری 1896(1896-02-21)
مِدناپُور، بنگال
وفات 15 اکتوبر 1961(1961-10-15) (عمر  65 سال)
الٰہ آباد، اتر پردیش
قلمی نام نرالا
پیشہ مصنف، شاعر، انشائیہ نگار، ناول نگار
قومیت بھارتی
دور چھایاواد
شریک حیات منوہرا دیوی
اولاد ایک بیٹی جو کم عمری میں بیوہ ہوئی اور انتقال بھی کر گئی

سوريكانت ترپاٹھی 'نرالا' (11 فروری، 1896ء [1] - 15 اکتوبر، 1961ء) ہندی شاعری کے چھاياوادی دور کے چار بڑے ستونوں میں سے ایک مانے جاتے ہیں۔ وہ عصر حاضر کے دیگر شاعروں سے مختلف ہیں۔ انہوں نے شاعری میں تصور کا سہارا بہت کم لیا ہے اور حقیقت کو نمایاں رکھا ہے۔ وہ ہندی میں آزاد نظم کے موجد بھی مانے جاتے ہیں۔ 1930ء میں شائع ان کا شعری مجموعہ پریمل کے کردار میں وہ لکھتے ہیں- "انسانوں کی آزادی کی طرح شاعری کی بھی نجات ہوتی ہے۔ انسان کی نجات اعمال کی پابندی سے چھٹکارا پانا ہے اور شاعری کی آزادی مصرعوں کی حکمرانی سے الگ ہو جانا ہے۔ جس طرح آزاد انسان کبھی کسی طرح دوسروں کے ساتھ منفی طرز عمل نہیں کرتا، اس کے تمام کام اوروں کو خوش کرنے کے لیے ہوتے ہیں پھر بھی آزاد ہوتا ہے، اسی طرح شاعری کا بھی حال ہے۔ "[2]

زندگی[ترمیم]

ہندی ادب کے سب سے زیادہ معروف ادیبوں میں سے ایک سورياكانت ترپاٹھی 'نرالا' کی پیدائش بنگال کی ریاست مہیشادل (ضلع مدنی پور) میں ماگھ شُکل 11 ہندو سنہ 1953 میں ہوئی۔ اس کے مطابق 11 فروری سنہ 1896ء میں ہوئی تھی۔[3] ان کی کہانیوں کا مجموعہ لِلِی میں ان کی تاریخ پیدائش 21 فروری 1899ء لکھی ہے۔[4] موسم بسنت پنچمی پر ان کی سالگرہ منانے کی روایت 1930ء میں شروع ہوئی تھی۔[5] ان کی پیدائش اتوار کو ہوئی تھی۔ اس لیے سُرج كمار کہلائے گئے۔ ان کے والد پنڈت رام سہائے تیواری اُناؤ (بَیسْواڑا) کے رہنے والے تھے اور مہیشادل میں سپاہی کی نوکری کرتے تھے۔ وہ بنیادی طور پر اترپردیش کے اناؤ ضلع کا گڑھ كولا نامی گاؤں کے رہائشی تھے۔

نرالا کی تعلیم ہائی اسکول تک ہوئی۔ بعد میں ہندی، سنسکرت اور بنگالی کا آزادانہ مطالعہ کیا۔ والد کی چھوٹی سی نوکری کی وجہ سے عدم سہولت اور اقدار-توہین کا تعارف نرالا کو شروع میں ہی حاصل ہوا۔ انہوں نے دلت استحصال اور کسانوں کے ساتھ ہمدردی دل سے ہی حاصل کی۔ تین برس کی عمر میں ماں کا اور بیس سال کے ہوتے ہوتے والد کا انتقال ہو گیا۔ اپنے بچوں کے علاوہ مشترکہ خاندان کا بھی بوجھ نرالا پر پڑا۔ پہلی جنگ عظیم کے بعد جو وبا پھیلی اس میں نہ صرف بیوی منوهرا دیوی کا، بلکہ چچا، بھائی اور بھابھی کا بھی انتقال ہو گیا۔ باقی کنبے کا بوجھ اٹھانے میں مہیشادل کی نوکری ناکافی تھی۔ اس کے بعد کی ان کی ساری زندگی اقتصادی جدوجہد میں گزری۔ نرالا کی زندگی کی سب سے خاص بات یہ ہے کہ مشکل سے مشکل حالات میں بھی انہوں نے اصول اور معاہدے کا راستہ نہیں چھوڑا، جدوجہد کی ہمت نہیں گنوائی۔ زندگی کا آخری حصہ الہ آباد میں گزرا۔ وہیں داراگنج محلے میں واقع رائے صاحب کی بڑی کوٹھی کے ٹھیک پیچھے بنے ایک کمرے میں 15 اکتوبر 1961ء کو وہ وفات پا گئے۔

عملی زندگی[ترمیم]

سورياكات ترپاٹھی 'نرالا' کی پہلی تقرری مہیشادل ریاست میں ہی ہوئی۔ انہوں نے 1918ء سے 1922ء تک یہ نوکری کی۔ اس کے بعد ادارت، آزاد انہ تحریر اور ترجمے کے کام کی طرف مبذول ہوئے۔ 1922ء سے 1923ء کے دوران کولکاتا سے شائع سَمَِنوَے کی ادارت کی، 1923ء کے اگست سے متوالا کے ادارتی بورڈ میں کام کیا۔ اس کے بعد لکھنؤ میں گنگا پُستَک مالا کے دفتر میں ان کی تقرری ہوئی، جہاں وہ ادارے کی ماہانہ میگزین سُدھا سے 1935ء کے وسط تک منسلک رہے۔ 1935ء سے 1940ء تک کا کچھ وقت انہوں نے لکھنؤ میں بھی گزارا۔ اس کے بعد 1942ء سے مرتیو پرينت میں الہ آباد میں رہ کر آزاد لکھے اور ترجمے کا کام کیا۔ ان کی پہلی شاعری جنم بھومی پربھا نامی ماہانہ میں جون 1920ء میں، سب سے پہلے شعری مجموعہ 1923ء میں انامیکا نام سے اور سب سے پہلے مضمون بنگالی زبان میں اُچارن میں اکتوبر 1920ء میں شائع ہوا۔ یہ ایک ماہانہ میگزین سرسوتی میں شائع ہوا تھا۔ وہ جےشكر پرساد، سمترانندن پنت اور مہادیوی ورما کے ساتھ ہندی ادب میں چھاياواد کے ستون مانے جاتے ہیں۔ انہوں نے کہانیاں، ناول اور مضامین بھی لکھے ہیں لیکن ان کی شہرت خاص طور سے شاعری کی وجہ سے ہی ہے۔

اہم تخلیقات[ترمیم]

حوالہ جات[ترمیم]

  1. सूर्यकांत त्रिपाठी निराला۔ लिलि۔ नई दिल्ली: राजकमल प्रकाशन۔ صفحہ ब्लर्ब۔ Unknown parameter |accessday= ignored (معاونت); Unknown parameter |accessyear= ignored (|access-date= suggested) (معاونت); Unknown parameter |accessmonth= ignored (|access-date= suggested) (معاونت)
  2. हिन्दी साहित्य कोश भाग-२(नामवाची शब्दावली)
  3. हिन्दी साहित्य कोश भाग-२, नामवाची शब्दावली
  4. सूर्यकांत त्रिपाठी निराला۔ लिली۔ नई दिल्ली: राजकमल प्रकाशन۔ Unknown parameter |accessday= ignored (معاونت); Unknown parameter |accessyear= ignored (|access-date= suggested) (معاونت); Unknown parameter |accessmonth= ignored (|access-date= suggested) (معاونت)
  5. "निराला जयंती"۔ ऋषभ۔ Unknown parameter |accessyear= ignored (|access-date= suggested) (معاونت); Unknown parameter |accessmonthday= ignored (معاونت)