ویکیمیڈیا تحریک

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
Jump to navigation Jump to search
ویکیمیڈیا تحریک
Wikimedia Community Logo.svg
Wikimania 2012 Group Photograph-0001a.jpg
2012 میں ویکیمیڈیا تحریک کے وابستگان کی اجتماعی تصویر
قسم صارفین، چیپٹر، موضوعاتی تنظیمیں اور متعدد صارف گروپ کی رضاکارانہ خدمات
مرکوز آزاد اور ویکی پر مبنی انٹرنیٹ منصوبے
بر سر عمل علاقہ
پوری دنیا
Services ویکیپیڈیا، ویکی لغت، ویکیمیڈیا العام، ویکی ڈیٹا، ویکی اقتباس، ویکی کتب، ویکی ماخذ، ویکی انواع، ویکی اخبار، ویکی جامعہ اور ویکی سفرنامہ
نیز میڈیاویکی سافٹ ویئر کی تصنیف و ترمیم
ویب سائٹ meta.wikimedia.org

ویکیمیڈیا تحریک (انگریزی: Wikimedia movement) یا صرف ویکیمیڈیا ایک عالمی تنظیم ہے جو ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن کے منصوبوں میں کام کرنے والوں کے تعاون کے لیے بنائی گئی ہے۔ یہ تحریک پہلے پہل صرف ویکیپیڈیا برادری کے لیے بنائی گئی تھی مگر بعد میں دوسرے منصوبوں تک اس کا دامن وسیع کر دیا گیا اور اب تک ویکیمیڈیا العام، ویکی ڈیٹا اور میڈیاویکی سمیت کئی منصوبوں کا اضافہ کیا جا چکا ہے۔ دنیا بھر کی تنظیمیں ان رضاکاروں کا تعاون کرتی ہیں جن میں ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن، موضوعی تنظیمیں اور متعدد صارف گروپ شامل ہیں۔

لفظ ویکیمیڈیا ویکی اور میڈیا (ذرائع ابلاغ) کا مرکب ہے جسے امریکی مصنف شیلڈون ریمپٹون نے 2003ء میں انگیریزی میلنگ لسٹ کے لیےلکھے ایک مضمون میں سجھایا تھا۔<</ref> name="Rampton, Sheldon (March 16, 2003). "Wikipedia English mailing list message".">Empty citation (معاونت)</ref> جس وقت انہوں نے یہ نام دیا تب ویکی لغت کو جیمی ویلز کی رہنمائی میں دوسرا ویکی منصوبہ بنے دو ماہ ہو چکے تھے اور ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن کے اعلان اور تشکیل کو تین ماہ باقی تھے۔<</ref></ref> name="Rampton, Sheldon (March 16, 2003). "Wikipedia English mailing list message"." /> ویکیمیڈیا کو ویکی پروجیکٹ بھی کہا جاتا ہے۔

ویکیپیڈیا تنظیم[ترمیم]

ویکیپیڈیا تنظیم دراصل آن لائن دائرۃ المعارف ویکیپیڈیا میں ترمیم کرنے والوں اور مضمون نگاروں کی ایک تنظیم ہے۔ صارفین اور منتظمین اس تنظیم کا حصہ ہیں۔ ویکیپیڈیا میں ایک مجلس مصالحت بھی ہوتی ہے جو صارفین کے مابین نزاعات میں ثالث کا کردار ادا کرتے ہوئے انہیں فوری طور پر حل کرنے کوشش کرتی ہے۔ اس کمیٹی کو پابندی عائد کرنے کا اختیار ہوتا ہے۔ نیز یہ تعین کرتی ہے کہ کس صارف کو کون سے اختیارات دیے جائیں۔

منصوبے[ترمیم]

ویکیمیڈیا کے منصوبے درج ذیل ہیں:

تنظیمیں[ترمیم]

ویکیمیڈیا تحریک، ایک جائزہ
  ویکیمیڈیا ابواب (نیلے رنگ میں)
  ویکیمیڈیا کے صارف گروپ جغرافیائی فوکس کے ساتھ (ہرے رنگ میں)

ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن[ترمیم]

ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن (WMF) امریکا کی ایک غیر منافع بخش خیراتی تنظیم ہے۔ اس کا مرکزی دفتر سان فرانسسکو، کیلیفورنیا میں واقع ہے۔ ویکیپیڈیا آزاد دائرۃ االمعارف اور ویکیمیڈیا العام جیسی تحریکوں کے زیادہ تر ڈومین نام ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن کے زیر ملکیت ہے۔

ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن کی بنیاد 2003ء میں جیمی ویلز نے ویکیپیڈیا اور دوسرے پروجیکٹوں کے غیر منافع بخش سرمایہ کاری کے ذریعے کے طور پر رکھی۔ اس کا مقصد ہے: "دنیا بھر کے لوگوں کو جوڑنا اور ان کو وسائل مہیا کرنا تاکہ وہ تعلیمی مواد کو جمع کریں، انہیں وسعت دیں اور ان مواد کو موثر طریقے پر دنیا بھر میں تقسیم کریں۔ نیز یہ تعلیمی مواد ہر ایک کو مفت دستیاب ہو اور کسی طرح کے حقوق محفوظ نہ ہوں۔"نقص حوالہ: نادرست <ref> ٹیگ؛ نادرست نام، مثال کے طور پر کئی نقص حوالہ: نادرست <ref> ٹیگ؛ نادرست نام، مثال کے طور پر کئی ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن کے 2015ء کے مالیاتی گوشوارے کے مطابق 2015ء میں ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن کا بجٹ $72 ملین تھا جس میں سے $52 ملین ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن کے کام کاج پر خرچ ہوا اور اس کے ذخیرے میں $82 ملین کا اضافہ ہوا۔نقص حوالہ: نادرست <ref> ٹیگ؛ نادرست نام، مثال کے طور پر کئی ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن عطیات پر منحصر ہے۔ اوسط عطیہ $15 کا ہوتا ہے۔ نقص حوالہ: نادرست <ref> ٹیگ؛ نادرست نام، مثال کے طور پر کئی

چیپٹر[ترمیم]

چیپٹر ایک طرح کی تنظیمیں ہیں جو مخصوص جغرافیائی علاقوں میں، جن میں زیادہ تر ممالک ہوتے ہیں، ویکیمیڈیا پروجیکٹ کو تعاون فراہم کرتی ہیں۔ فی الحال کل 41 ابواب ہیں۔ Wikimedia Deutschland (ڈبلیو ایم ڈی ای) سب سے بڑا چیپٹر ہے جس کا کل بجٹ €20 ملین ہے۔ ڈبلیو ایم ڈی ای ایک ملین یورو ان کارپوریشنوں کے لیے مختص کرتا ہے جو عطیات جمع کرتی ہیں۔ باقی €4 ملین ڈبلیو ایم ایف کو بھیج دیتا ہے۔نقص حوالہ: نادرست <ref> ٹیگ؛ نادرست نام، مثال کے طور پر کئی ایک جیسا طریقہ کار اپنائے رکھنے کے لیے تمام چیپٹر ایک ہی طریقہ کار اختیار کرتے ہیں اور فنڈ تقسیم کرنے والی کمیٹی سے اپنے سالانہ بجٹ کی درخواست کرتے ہیں۔

تمام منصوبوں کے انٹرنیٹ ڈومین کے مالک ہونے کی حیثیت سے ویکیمیڈیا فاؤنڈیشن ملکوں کی ویب سائٹ سے ہونے والی عطیات کا ایک حصہ مانگتا ہے یا کسی دوسرے چیپٹر کو رقم ادا کرتا ہے۔ چیپٹر اور موضوعاتی تنظیموں کے ذریعے کل 4 Mio USD تقسیم ہوئی ہے۔ نقص حوالہ: نادرست <ref> ٹیگ؛ نادرست نام، مثال کے طور پر کئی اس کی قانونی بنیاد فاؤنڈیشن کے ساتھ "چیپٹر کی منظوری" ہے۔ نقص حوالہ: نادرست <ref> ٹیگ؛ نادرست نام، مثال کے طور پر کئی

موضوعاتی تنظیمیں[ترمیم]

موضوعاتی تنظیموں کا قیام ویکیمیڈیا کے منصوبوں کو مرکزی علاقے میں تعاون دینے کی غرض سے ہوا۔ یہ اپنی نوعیت کی منفرد تنظیم ہے۔نقص حوالہ: نادرست <ref> ٹیگ؛ نادرست نام، مثال کے طور پر کئی

صارف کے گروپ[ترمیم]

صارف کے گروپ کے لیے ابواب اور موضوعاتی تنظیموں کے مقابلے میں رسمی ضروریات کم ہوتی ہیں۔ یہ گروپ ویکیمیڈیا منصوبوں کی کسی خاص تھیم، موضوع، عنوان یا قضیہ کی بنیاد پر یا پھر علاقائی طور تعاون کرتے اور تشہیر کرتے ہیں۔ 2016ء کی ابتدا میں اس طرح کے 55 گروپ تھے۔ نقص حوالہ: نادرست <ref> ٹیگ؛ نادرست نام، مثال کے طور پر کئی ایک بار کسی کمیٹی کے الحاق سے یہ گروہ منظور شدہ ہو جائے پھر ان پر فاؤنڈیشن کے "صارف گروپ کے معاہدے اور ضابطہ اخلاق" کا اطلاق ہو جاتا ہے۔

مزید دیکھیے[ترمیم]

حوالہ جات[ترمیم]