کیاپوئی

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے

کیاپوئی نیوزی لینڈ کے جنوبی جزیرے میں کینٹربری کے علاقے کے وائیماکاریری ضلع کا ایک قصبہ ہے۔ یہ قصبہ وسطی کرائسٹ چرچ سے تقریباً 17 کلومیٹر شمال میں دریائے وائیماکاریری کے منہ کے قریب واقع ہے۔ اسے کرائسٹ چرچ کا سیٹلائٹ ٹاؤن سمجھا جاتا ہے، حالانکہ وائیماکاریری میں شماریاتی مقاصد کے لیے یہ کرائسٹ چرچ کے شہری علاقے کا حصہ ہے۔کیاپوئی اپنے کافی قبل از نوآبادیاتی pā کے لیے جانا جاتا ہے، جسے طاقتور کائی تاہو کے رئیس توراکاؤتاہی نے قائم کیا تھا۔ طاقتور رنگتیرا توہوریری کے بیٹوں میں سے ایک، توراکاؤتاہی نے تاریخی طوطاہی (جدید دور کے کرائسٹ چرچ کی جگہ) پر بہت زیادہ اثر ڈالا۔ اس کے خاندان نے اس علاقے میں قائم پی اے کو اس وقت تک کنٹرول کیا جب تک اسے 1830ء میں برخاست نہیں کر دیا گیا۔ پا ایک انتہائی پیچیدہ سماجی ڈھانچے کے ساتھ علم، معاشیات اور قدرتی وسائل کا سب سے بڑا مرکز تھا۔ تمام فیصلے شرافت کی طرف سے کئے جاتے تھے، جنہوں نے انتہائی ہنر مند ٹوہنگا سے مشورہ کیا تھا۔ پا سائٹ کا انتخاب کرتے ہوئے، توراکاؤتاہی نے طے کیا کہ خوراک ( کائی ) کو دوسری جگہوں سے پوئی ("سونگ اِن" - پا کی حفاظتی دیواروں پر رسی کے ذریعے جھولنے کی ضرورت ہوگی، اور اس لیے بھی کہ یہ دلدل کے بیچ میں پڑا ہے)۔ [1] اس طرح کائیپوئی کا نام پڑا، اور "معاشیات" کے استعارے کے طور پر ترجمہ کیا جا سکتا ہے [2] [3]کیاپوئی کو 2010ء کینٹربری اور فروری 2011ء کے کرائسٹ چرچ کے زلزلوں میں بڑے پیمانے پر نقصان کا سامنا کرنا پڑا، جس نے بہت سے گھروں کو ناقابل رہائش اور کاروبار کو ناقابلِ استعمال بنا دیا۔ رہائشی ریڈ زون کے ایک حصے کے طور پر بڑے علاقوں کی مذمت کی گئی۔

تاریخ[ترمیم]

کیاپوئی نے اپنا نام موری پا (قلعہ بند گاؤں) [4] سے لیا ہے جو موجودہ قصبے کی جگہ کے بالکل شمال میں 1700ء کے آس پاس نگائی تاہو چیف تورکائیتو نے تعمیر کیا تھا۔ آخر کار جنوبی جزیرہ کا سب سے بڑا قلعہ بند گاؤں بننے کے لیے، یہ ایک سابقہ قبیلے وائیتاہا کے مضبوط گڑھ کی جگہ پر پڑا ہے جس کی تاریخ اور روایات نگائی تاہو نے بالآخر اپنا لی۔ [5] توراکاؤتاہی توہوریری کا دوسرا بیٹا تھا، نتیجتاً نگائی توہوری اس علاقے کے ہاپو (ذیلی قبیلے ) کا نام ہے۔ pā سائٹ کا انتخاب کرتے ہوئے، توروتوکائی نے یہ طے کیا کہ کائی (خوراک/وسائل) کو دوسری جگہوں سے پوئی (اندر) کرنے کی ضرورت ہوگی اس لیے کائیپوئی نام جس کے بارے میں کہا جاتا ہے کہ "معاشیات" کے استعارے کے طور پر ترجمہ کیا جا سکتا ہے۔ [6] ہر طرح کے وسائل راکاہوری اور طائرتو کے آبی گزرگاہوں کے ساتھ ان کے کایاپوئی جانے یا جاتے ہوئے منتقل کیے گئے، بشمول: دریائے اراہورا سے پونامو ، سٹیورٹ آئی لینڈ/راکیورا کے آس پاس کے جزیروں سے ٹیٹی (مٹن برڈ) اور میئر آئی لینڈ/ توہوا سے آبسیڈین۔ .

حوالہ جات[ترمیم]

  1. "Kaiapoi | Visit The Waimakariri District". www.visitwaimakariri.co.nz. اخذ شدہ بتاریخ 03 جولا‎ئی 2021. 
  2. "Tūāhuriri". my.christchurchcitylibraries.com (بزبان انگریزی). اخذ شدہ بتاریخ 03 جولا‎ئی 2021. 
  3. "Kaiapoi Pā". my.christchurchcitylibraries.com (بزبان انگریزی). اخذ شدہ بتاریخ 03 جولا‎ئی 2021. 
  4. The Kaiapoi Pa
  5. "2. The move south – Ngāi Tahu – Te Ara: The Encyclopedia of New Zealand". Teara.govt.nz. 4 March 2009. اخذ شدہ بتاریخ 30 اگست 2012. 
  6. "Kaiapoi – Ti Kouka Whenua – Maori". Christchurch City Libraries. 21 January 1989. اخذ شدہ بتاریخ 30 اگست 2012.