گربا

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
Jump to navigation Jump to search
گربا
ગરબા
Garba (dance).jpg
وڈوڈرا میں لوگ گربا کھیلتےہوئے۔
ابتدا گجرات (بھارت)، India

گربا

گربا (ગરબા) گجرات کا مشہور لوكنرتي ہے۔ یہ نام سنسکرت کے پیٹ - جزائر سے ہے۔

تعارف[ترمیم]

گربا گجرات، راجستھان اور مالوا ریاستوں میں رائج ایک لوكنرتي جس کا اصل ادگم گجرات ہے۔ آج کل اسے جدید نرتيكلا میں مقام حاصل ہو گیا ہے۔ اس طور پر اس کا کچھ بہتر ہوا ہے پھر بھی اس کا لوكنرتي کا عنصر اكش ہے۔

شروع میں دیوی کے قریب سچھدر گھٹ میں دیپ لے جانے کے سلسلے میں یہ رقص ہوتا تھا۔ اس طرح یہ کم ديپگربھ کہلاتا تھا۔ ورلوپ سے یہی الفاظ گربا بن گیا۔ آج کل گجرات میں نوراتری کے دنوں میں لڑکیاں کچے مٹی کے سچھدر گھڑے کو پھولپتتي سے سجاكر اس کے چاروں طرف رقص کرتی ہیں۔

گربا خوش قسمتی کی علامت خیال کیا جاتا ہے اور اشون ماہ کی نوراتری کو گربا نرتيوتسو کے طور پر منایا جاتا ہے۔ نوراتری کی پہلی رات کو گربا قائم ہوتی ہے۔ پھر اس میں چار جيوتيا پرجولت کی جاتی ہے۔ پھر اس کے چاروں طرف تالی بجاتی پھیرے لگاتی ہیں۔

گربا رقص میں تالی، چٹکی، كھجري، ڈنڈا، مجيرا وغیرہ کا تال دینے کے لیے استعمال کرتا ہے اور سريا دو یا چار کے گروپ میں مل کر مختلف طرح سے اورتن کرتی ہیں اور دیوی - کے گیت یا كرشليلا والا گیت گاتے ہیں۔ شاكت - شے و سماج کے یہ گیت گربا اور ویشنو یعنی رادھا کرشن کے ورنوالے گیت گربا کہے جاتے ہیں۔

نام[ترمیم]

گرباسنسکرت کا لفظ ہے جس کے معنی کوکھ یا رحم مادر کے ہیں۔ روایتی طور پر یہ ناچ گیلی مٹی کے ایک گڑھے میں کیا جاتا ہے جس کے اندر روشنی کا انتظام ہواور اسے گربا ڈیپ یعنی روشن کوکھ کہا جاتا ہے۔ روشنی یا لالٹین زندگی کی عکاسی کرتا ہے اور ناچ کے حوالہ سے اس کامطلب کوکھ میں بچہ ہوتا ہے۔ یہ ناچ ماں درگا کے لیے کیا جاتا ہے جو نسوانیت کی دیوی ہے۔[1]

ناچ[ترمیم]

ودوڈرا میں نوراتری کے موقع پر مرد اور خواتین گربا کھیلتے ہوئے۔.

موجودہ دور کا گربا ناچ ڈانڈیہ راس (گجراتی زبان: ડાંડીયા) سے متاثر ہے۔ یہ مردوں کا ناچ ہے جس میں خواتین حصہ نہیں لیتی ہیں۔ انہی دو ناچوں کو ضم کرنے سے موجودہ دور کا گربا ناچ بنتا ہے جو اپنے آپ میں مشہور، پدنسیدہ اور دلفریب ہوتا ہے۔[2]

مرد اور خواتین رنگ برنگے زیب تن کرتے ہیں اور گربا اور ڈانڈیہ کا مظاہرہ کرتے ہیں۔ گربا کا نسوانی لباس چنیا چولی ہے۔ یہ تین کپڑون والا لباس ہے جس میں چولی بھی شامل ہے۔ اس کے ساتھ ایک خوبصورت اور رنگ برنگی بلاوز اور ساتھ میں اتنی ہی دیدہ زیب چنیا ہوتی ہے۔ چنیا نیچے پہنی جاتی ہے جس کی بناوٹ اسکرٹ جیسی ہوتی ہے۔ اوپر عورتیں سر پر دوپٹہ رکھ لیتی ہیں جسے گجراتی روایتی انداز میں اوڑھا جاتا ہے۔

ثقافت[ترمیم]

گربا ایک گجراتی علاقائی (فولک) ناچ ہے جسے نوراتری کے موقع پا ناچا کاتا ہے۔ نوراتری نو راتوں کا تہوار ہے۔ گربا کے نغمے نو راتوں سے متعلق ہوتے ہیں۔ گربا کا انداز گجرات کے مختلف علاقوں میں مختلف ہوتا ہے۔

حوالہ جات[ترمیم]

  1. Koskoff, Ellen۔ The Concise Garland Encyclopedia of World Music۔ Routledge۔ صفحات 1015–1016۔ ISBN 978-0-415-99404-0۔ نادرست |=مردہ ربط (معاونت)
  2. Sinha, Aakriti۔ Let's Know Dances Of India۔ Star Publications۔ صفحہ 26۔ ISBN 9788176500975۔ نادرست |=مردہ ربط (معاونت)