ہند-آرائی زبانوں میں شوأ حذف

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
Jump to navigation Jump to search


شوأ کے لئے IPA علامت

شوأ حذف، ایک ایسا رجحان ہے جو بعض اوقات ہندوستانی، بنگالی ، کشمیری، گجراتی اور کئی دیگر ہند آریائی زبانوں میں ہوتا ہے جو ان کے تحریر شدہ لپائی میں مضمر ہیں۔ مراٹھی اور میتھلی جیسی زبانیں ان کے رابطے میں آنے کے ذریعہ دوسری زبانوں کے اثر و رسوخ میں اضافہ کرتی ہیں — یہ بھی ایک ایسا ہی مظہر دکھاتی ہیں۔ کچھ شوأئں لازمی طور پر تلفظ میں حذف کر دیے جاتے ہیں یہاں تک کہ اسکرپٹ دوسری صورت میں تجویز کرتا ہے۔

قابلیت اور بے عیب تقریر کے لیے شوأ حذف کرنا اہم ہے۔ اس میں غیر مقامی بولنے والوں اور تقریری ترکیب کے سافٹ ویئر کو بھی مصیبت پیش کیا گیا ہے کیوں کہ دیوناگری سمیت لپائوں میں نہیں بتاتے ہیں کہ شوأوں کو کب حذف کرنا چاہیے۔

مثال کے طور پر ،سنسکرت کا لفظ "Rāma" ( بین الاقوامی اصواتی ابجدیہ: [ɽaːmɐ] ،یعنی رَامہ) کا اعلان "رام" (राम्) جیسے لکھا جاتا ہے۔ اس لفظ کے آخر حرف میں شوأ (ə) آواز ہندی اور اردو میں حذف کر دی گئی ہے جو کے اردو میں زبر کے ساتھ پہچانا جاتا ہے۔ [1] تاہم، دونوں ہی صورتوں میں، لفظ لکھا گیا ہے۔

قدیم زبانیں جیسے سنسکرت یا پنجابی میں یہ شوأ حذف نہیں ہوتا ہے۔

  1. Ann K. Farmer and Richard A. Demers (2010). A Linguistics Workbook: Companion to Linguistics (ایڈیشن Sixth). MIT Press. صفحہ 78. ISBN 9780262514828.