چوہان خاندان (شکامبھری)

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
Jump to navigation Jump to search


شکامبھری کے چوھان (سنسکرت: چاہمانا)، جسے بول چال کے طور پر سمبھار کے چوہان یا اجمیر کے چوھان کے نام سے بھی موسوم کیا جاتا ہے، ایک ایسا گجر خاندان تھا جس نے 6ویں اور 12ویں صدی کے درمیان موجودہ راجستھان اور ہندوستان کے پڑوسی علاقوں پر حکومت کی جسے بعد میں اگنی ونشی راجپوت کے خطاب سے بھی جانا جاتا ہے ان کے زیر اقتدار علاقہ سپادلکشا کے نام سے جانا جاتا تھا۔ وہ چاہمانا ( چوہان ) گجر قبیلے کے سب سے نمایاں حکمران خاندان تھے۔

چاہمانوں کی اصل راجدھانی شکمبھری (موجودہ سمبھر لیک ٹاؤن ) میں تھی۔ 10ویں صدی تک، انہوں نے گجر پرتیہار کے جاگیردار کے طور پر حکومت کی۔ سہ فریقی جدوجہد کے بعد جب گجر پرتیہاروں کی طاقت میں کمی آئی تو چاہمانا کے حکمران سمہاراجا نے مہارادھیراجا کا لقب اختیار کیا۔ 12ویں صدی کے اوائل میں، اجیراج دوم نے سلطنت کا دارالحکومت اجایامیرو (جدید اجمیر ) منتقل کر دیا۔ اسی وجہ سے، چاہمان حکمرانوں کو "اجمیر کے چوہان" کے نام سے بھی جانا جاتا ہے۔

چاہمانوں نے اپنے پڑوسیوں کے ساتھ کئی جنگیں لڑیں، جن میں گجرات کے چالوکیہ ، دہلی کے تومار ، مالوا کے پرمار اور بندیل کھنڈ کے چندیل شامل ہیں۔ 11ویں صدی کے بعد سے، انہوں نے مسلمانوں کے حملوں کا سامنا کرنا شروع کیا، پہلے غزنویوں کی طرف سے، اور پھر غوریوں کی طرف سے۔ 12ویں صدی کے وسط میں چاہمانا سلطنت وگرہاراجا چہارم کے تحت اپنے عروج پر پہنچی۔ خاندان کی طاقت مؤثر طریقے سے 1192 عیسوی میں ختم ہوئی، جب غوریوں نے اس کے بھتیجے پرتھویراج III کو شکست دی۔

حوالہ جات[ترمیم]