سائبیرین روٹ

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
Jump to navigation Jump to search
18 ویں صدی ( سبز ) اور 19 ویں صدی کے اوائل ( سرخ ) میں سائبیرین راستے کا نقشہ۔

سائبیرین راستے یا سائبیرین روٹ (انگریزی:Siberian Route) ( روسی: Сибирский тракт ؛ Sibirsky trakt)، جس کو ماسکو ہائی وے اور عظیم شاہراہ کے بھی نام سے بھی جانا جاتا ہے، یہ ایک تاریخی راستہ تھا جو یورپی روس کو سائبیریا اور چین سے جوڑتا تھا ۔

تاریخ[ترمیم]

سڑک کی تعمیر کا فیصلہ زار نے کیا تھا اور 19 ویں صدی کے وسط تک یہ کام مکمل نہیں ہوا تھا۔ اس سے پہلے، سائبیرین نقل و حمل زیادہ تر دریا کے راستے دریائے سائبیرین راستوں (Siberian River Routes) سے ہوتا تھا۔ 1590ء کی دہائی کے اواخر میں، پہلا روسی آباد کار چیرڈین ندی کے راستے کے ذریعہ سائبیریا پہنچا۔اورال میں واقع ورخوتورے قصبہ بابینوف روڈ کا انتہائی مشرقی نقطہ تھا۔ ماسکو میں لمبی سائبیرین روٹ کا آغاز ولادیمیر ہائی وے کے ساتھ ہی شروع ہوا اور مروم، کوزموڈیمیانسک، قازان، پیرم، کنگور، یاکاترنبرگ، تیومن، توبولسک، تارا، کینسک، ٹومسک، ینیسیسک اور ایرکتسک سے ہوتا ہوا گزرتا ہے۔ جھیل بیکال کو عبور کرنے کے بعد اولان-اودے کے قریب سڑک الگ ہو جاتی ہے۔ اس کی ایک شاخ مشرق میں نیرچنسک تک جاری ہے جبکہ دوسرا رخ جنوب میں کیختا کی سرحدی چوکی تک جاتا ہے جہاں اس نے اونٹ قافلوں سے منسلک ہوتا ہے جو منگولیا کو عبور کرتے ہوئے کالگن کے ایک عظیم دیوار سے جڑا ہے۔

19 ویں صدی عیسوی کے اوائل میں، راستہ جنوب میں منتقل کردیا گیا تھا۔ تیومن سے یہ سڑک یلوتوروسک، ایشم، اومسک، ٹومسک، اچینسک اور کراسنویارسک سے ہوتی ہوئی ایرکتسک کے پرانے راستے میں دوبارہ شامل ہونے سے پہلے آگے بڑھی ہے۔ انیسویں صدی عیسوی کے آخری عشروں تک یہ سائبیریا کو ماسکو اور یورپ سے مربوط کرنے میں ایک اہم دمنی رہا۔ آٹوموبائل کے برابر ٹرانس سائبیرین ہائی وے ہے۔

نام کا شجرہ اور انتساب[ترمیم]

سائبیرین روٹ کو چائے کی بہت زیادہ مقدار کی وجہ سے چائے کی سڑک (Tea Road) کے نام سے بھی جانا جاتا تھا، جو سائبیریا کے راستے چین سے یورپ پہنچایا جاتا تھا۔ چارلس وین، جو 1893ء میں "گریٹ پوسٹ روڈ" کے قریب سے گزرا تھا، نے اس مقبول یقین کی پیروی کی کہ "چین میں تیار کی جانے والی بہترین چائے روس کو بھیجی جاتی ہے"۔[1]

1915ء میں، چین نے سائبیریا کو 70،297 ٹن چائے برآمد کی، جو ملک کی چائے کی مجموعی برآمدات کا 65 فیصد ہے۔[2] یہ راستہ چائے کے روسی کارواں مرکب کا نام ہے۔

سائبیرین روٹ پر ایشیا اور یورپ کے درمیان لائن جو ایشیا اور یورپ کو الگ کرتا ہے

کتابیات[ترمیم]

  • ایوری ، مارتھا۔ چائے کی روڈ: چین اور روس ایک دوسرے سے ملتے ہیں مینڈارن بوکس ، 2003۔آئی ایس بی این 7-5085-0380-5 ۔
  • الیگزینڈر مشی ، 'پیر سے پیٹرزبرگ تک سائبرین اوورلینڈ روٹ' ، 1864۔۔ 1863 میں اس راستے کو روکا گیا۔

حوالہ جات[ترمیم]

  1. Wenyon, Charles. Across Siberia on the Great Post-road. Charles H. Kelly, London, 1896, Page 76 (reprinted by Ayer Publishing, 1971).
  2. M. I. Sladkovskii. History of Economic Relations Between Russia & China. Transaction Publishers, 2007. آئی ایس بی این 1-4128-0639-9. Page 129.