بقریہ

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
:چھلانگ بطرف رہنمائی، تلاش
  • vaccine کے لیۓ اردو لفـظ -- بـقـريہ -- ہے جبکہ vccination کو بـقـریت اور vaccinate کو بـقـریت زنی کہا جاتا ہے ۔

تعریف[ترمیم]

بقریہ (ویکسین) کوئی بھی ایسا مادہ (وائرس ، بیکٹیریا ، دیگر کوئی خوردنامیہ ) ہوتا ہے جو کہ جسم میں داخل کیۓ جانے پر جسم کی قوت مدافعت (مناعی نظام) میں اس مادہ کے خلاف اضافہ کرتا ہے یعنی پھر وہ وائرس یا جراثیم جس سے لیا گیا مادہ بقرہ کے طور پر جسم میں داخل کرا گیا ہو، جسم میں داخل ہونے پر کوئی بیماری پیدا نہیں کرسکتا کیونکہ اسی سے بنایا گیا بقرہ (ویکسین) ، اسی کے خلاف جسم میں قوت مدافعت پیدا کر چکا ہوتا ہے۔

نام کی ماخوذیت[ترمیم]

انگریزی میں لفظ vaccine برطانوی سائنسدان ایڈورڈ جینر نے 1803 میں اس وقت متعارف کرایا جب اس نے چیچک سے بچاؤ کی خاطر اپنا طریقہ علاج دریافت کیا ، اسنے اپنی دوا ایک وائرس جسکو variolae vaccinae کہتے ہیں سے حاصل کی (سادہ زبان میں کہا جاۓ تو اسکو cowpox virus کہیں گے)۔ مختصر یہ کہ لفظ vaccine ایک لاطینی لفظ vacca سے آیا ہے جسکا مطلب ہے cow یا گاۓ یا عربی میں بـقـر۔

عربی میں ویکسین کے لیۓ دو لفظ ادل بدل کر استعمال ہوتے ہیں ۔ پہلا؛ لقیحہ جو کہ عربی ہی کے لقاح سے آیا ہے اور دوسرا؛ طعم ۔ اب ان دونوں الفاظ کے ساتھ الجھن یہ ہے کہ یہی دونوں الفاظ ایک اٹور طبی لفظ inoculum کے لیۓ بھی استعمال ہوتے ہیں۔ طب میں اس لفظ inoculum مراد ہوتی ہے کہ کوئی بھی مادہ (وائرس ، بیکٹیریا ، مصل جو خون کا ایک جز ہے ، یا جینیاتی مادہ یعنی ڈی این اے) جسم میں داخل کرنا۔

گو کہ دونوں الفاظ یعنی inoculum اور vaccine کم و بیش یکساں طریقہ کار کی نشاندہی کرتے ہیں اور انگریزی میں بھی ادل بدل استعمال ہوتے رہتے ہیں لیکن طب میں اگر انکا استعمال دیکھا جاۓ تو ان میں واضع فرق ہے۔ پہلا فرق تو یہ ہے کہ inoculum کسی بھی مادے کے جسم میں داخل کرنے کو کہا جاتا ہے خواہ وہ اوپر بیان کردہ vaccine کی طرح جسم کی قوت مدافعت میں اضافہ کرے یا نا کرے۔ دوسرا اہم فرق یہ ہے کہ inoculum کا لفظ حیاتیاتی تحقیق میں کوئی خوردنامیہ (جراثیم) کسی ایسے زرایع (media) میں منتقل کرنے کیلیۓ بھی استعمال کیا جاتا ہے کہ جسمیں اسکی پرورش کی جاسکے۔

  • اوپر بیان کردہ باتوں کو مدنظر رکھتے ہوۓ vaccine کیلیۓ لفظ -- بـقـریہ -- اور inoculum کیلیۓ لفظ -- لقیحہ -- اختیار کیا گیا ہے۔

mnmn

بقریت کے استعمالات[ترمیم]