کھو کھو

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
ہریانہ، بھارت کے ایک سرکاری اسکول میں کھو کھو کھیل

کھو کھو (انگریزی: Kho kho) میدانی کھیلوں کے سب سے قدیم تر روپوں میں سے ایک ہے جس کا آغاز تحریری تاریخ سے پہلے کے ہندوستان میں مانا جا سکتا ہے۔ بہ طور خاص خود کے دفاع، حملے و رد عمل کی صلاحیت کو ابھارنے کے لیے اس کی کھوج ہوئی تھی۔

کھوکھو کا جنمستھان پونے کہا جاتا ہے۔ یہ کھیل مہاراشٹر، گجرات اور مدھیہ پردیش وغیرہ ریاستوں میں زیادہ کھیلا جاتا ہے، مگر بھارت کی دیگر ریاستوں میں بھی اس کا پرچار اب بڑھ رہا ہے۔ یہ کھیل آسان ہے اور اس میں کوئی خطرہ نہیں ہے۔ مرد اور خواتین دونوں سمان روپ سے اس کھیل کو کھیل سکتے ہیں۔

کھو کھو کھیل میں نہ کسی گیند کی ضرورت ہوتی ہے، نہ بلے کی۔ اس کے لئے صرف ١١١ فٹ لمبے اور ٥١ فٹ چوڑے میدان کی ضرورت ہوتی ہے۔ دونوں نبرد آزما دس دس فٹ جگہ چھوڑ کر چار چار فٹ اونچے، لکڑی کے دو کھمبے گاڑ دیے، جاتے ہیں اور ان کھمبوں کے بیچ کی دوری آٹھ برابر بھاگوں میں اس طرح منقسم کر دی جاتی ہے کہ دونوں ٹیم کے کھلاڑی ایک دوسرے کے مخالف رخوں کی اور منہ کرکے اپنے اپنے طے شدہ مقاموں پر بیٹھ جاتے ہیں۔ ہر ٹیم کو ایک ایک پاری کے لیے سات سات منٹ دیے، جاتے ہیں اور طے وقت میں اس ٹیم کو اپنی پاری ختم کرنی پڑتی ہے۔ دونوں ٹیموں میں سے ایک ایک کھلاڑی کھڑا ہوتا ہے، پیچھا کرنے والی ٹیم کا کھلاڑی بر سر مقابلہ ٹیم کے کھلاڑی کو پکڑنے کے لیے سیٹی بچاتے ہی دوڑتا ہے۔ بر سر مقابلہ ٹیم کے کھلاڑی ایک قطار میں بیٹھے ہوئے کھلاڑیوں کا چکر لگاتے ہیں۔ جب پیچھا کرنے والا کھلاڑی اس بھاگنے والے کھلاڑی کے قریب آ جاتا ہے، تب وہ اپنے ہی ٹیم کے کھلاڑی کے پیچھے جاکر 'کھو' لفظ کا ورد کرتا ہے تو وہ اٹھ کر بھاگنے لگتا ہے اور پیچھا کرنے والا کھلاڑی پہلے کو چھوڑکر دوسرے کا پیچھا کرنے لگتا ہے۔

پہلے اس کھیل کی کوئی منظم اصول سازی نہ تھی۔ کھیل کی مقبولیت کے ساتھ اسکے اصول بنتے بگڑتے رہے۔ ١٩١٤ ای میں پہلی بار پونے کے دکن جمخانہ نے کئی میدانی کھیلوں کے اصول وضع کئے اور ان میں کھو کھو بھی تھا۔ تب سے اس کے بنائے اصولوں کے تحت، تھوڑے مقامی ہیر پھیر کے ساتھ یہ کھیل کھیلا جاتا ہے۔

کھو کھو کا پہلا مقابلہ پونے کے جمخانے میں ١٩١٨ ایں میں ہوئی۔ پھر سن ١٩١٩ میں بڑودہ کے جمکھانے میں بھارتیہ سطر پر پرتیوگتا کا آیوجن ہوا۔ تب سے وقتًا فوقتًا اس کھیل کی کل ہند سطح پر پر مقابلہ جات ہوتے آئے ہیں۔

کھیل کا میدان[ترمیم]

کھو کھو کے کھیل کا میدان مستطیل ہوتا ہے۔ یہ 27 X 16 میٹر ہوتا ہے۔ میدان کے آخر میں دو جدا گانہ مستطیل ہوتے ہیں۔ مستطیل کی بھجا 16 میٹر اور دوسری بھجا 1.50 میں ہوتی ہے۔ ان دونوں مستبیل کے بیچ میں دو لکڑی کی قناتیں ہوتی ہیں۔ کیندری گلی 24 میں لمبی اور 30 سینٹی میٹر چوڑی ہوتی ہے۔

مزید دیکھیے[ترمیم]

حوالہ جات[ترمیم]