تیلگو زبان

آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا سے
Jump to navigation Jump to search
تیلگو زبان
తెలుగు
Telugu.svg
تلفظ سانچہ:IPA-te
مقامی  بھارت
علاقہ آندھرا پردیش (Coastal Andhra & رائل سیما), تلنگانہ, & ینام(territories of پدوچیری)
نسلیت Telugu people
مقامی متکلمین
74 million (2001)e19
5 million دوسری زبان in India (2001)
دراوڑی
  • Southern
    • South-Central
      • Telugu languages
        • تیلگو زبان
Telugu alphabet
Telugu Braille
رسمی حیثیت
دفتری زبان

Flag of India.svg بھارت Spoken in these ریاست:

زبان رموز
آیزو 639-1 te
آیزو 639-2 tel
آیزو 639-3 tel
گلوٹولاگ telu1262  Telugu[1]
oldt1249  Old Telugu[2]
کرہ لسانی 49-DBA-aa
Idioma telugu.png
تیلگو زبان اصالتًا آندھرا پردیش اور تلنگانہ میں بولی جاتی ہے۔
اس مضمون میں بین الاقوامی اصواتی ابجدیہ کی صوتی علامات شامل ہیں۔ موزوں معاونت کے بغیر آپ کو یونیکوڈ حروف کی بجائے سوالیہ نشان، خانے یا دیگر نشانات نظر آسکتے ہیں۔ بین الاقوامی اصواتی ابجدیہ کی علامات پر ایک تعارفی ہدایت کے لیے معاونت:با ابجدیہ ملاحظہ فرمائیں۔

تیلُگو یا تیلو گو ، جنوبی ہندوستان کی ریاست ہا ئے آندھرا پردیش اور تلنگانہ کی سرکاری زبان ہے۔ جنوبی ہند کی چار دراوڑی زبانوں میں سے ایک ہے۔ لیکن یہ وسطی بھارت کی زبان کے نام سے، ماہرین لسانیات میں جانی پہچانی جاتی ہے۔ اس زبان پہ آریائی زبان سنسکرت کا غلبہ دیکھا جا سکتا ہے۔ بھارت میں ہندی - اُردو زبان کے بعد زیادہ بولی جانے والی زبان تیلگو ہے۔

وجہ تسمیہ[ترمیم]

ماہرین لسانیات میں اس زبان کی وجہ تسمیہ کو لے اختلافات ہیں۔ تاہم محققین کا ایک معتد بہ حصہ یہ سمجھتا ہے کہ زبان کی ترقی تین شیو مندروں یا شیوالیوں کے بیچ ہوئی ہے۔ اس وجہ سے جو اصل نام تری لنگا تھا، وہ اپنی مخفف شکل میں تیلگو بن گیا۔ یہ منادر سری سیلم، بیمیشورم اور کالیشورم کے بیچ رہے تھے۔ تری لنگا کو بھی تیلوں گا کہا گیا۔ تاہم اب یہ زبان کا نام بن کر تیلگو ہو گیا ہے۔

زبان کی خصوسیات[ترمیم]

تیلگو زبان کو کئی بار مشرق کی اطالوی زبان کہا جاتا ہے۔ اس کی وجہ یہ ہے کہ اطالوی زبان ہی کی طرح تیلگو ہر لفظ مصوتوں پر ختم ہوتے ہیں۔ اس کے علاوہ زبان کی منہ سے ادائیگی اور عام بول میں دو الفاظ کے مرکب کو ایک لفظ کی طرح ادا کیا جاتا ہے۔ مثلًا:

پہلا لفظ دوسرا لفظ مرکب شکل
నేను (میں) ఉన్నాను (ہو) (میں ہوں) నేనున్నాను
ఇంట్లో (گھر میں) అందరు (سبھی) (گھر میں سبھی) ఇంట్లందరు
విద్యార్ధులు (تلامذہ) కు (کو) (تلامذہ کو) విద్యార్ధులకు

ادب[ترمیم]

مزید دیکھیے: تیلگو ادب

تیلگو ادب یا تیلگو پانڈیتیم (تیلگو: తెలుగు పాండిత్యము) ان ادبی تحریری نمونوں کو کہا جاتا ہے جو تیلگو زبان میں لکھے گئے ہیں۔ ان میں شاعری، ناول نگاری، افسانہ نگاری، ناٹکوں کے مسودے اور پران شامل ہیں۔ تیلگو ادب کی تاریخ کا سب قدیم نمونہ دسویں صدی کے دور سے ملتا ہے (پربندھا رتناولی[3] جو جین تیلگو ادب کا تذکرہ 850-1000ء کے بیچ کرتی ہے)۔ اس کے بعد گیارہویں صدی میں مہا بھارت کو پہلی بار نانیا نے سنسکرت سے تیلگو زبان میں ترجمہ کیا تھا۔ یہ وجے نگر سلطنت کے دور میں کافی پروان چڑھی جہاں کی سرکاری زبانوں سے ایک تیلگو تھی۔

تیلگو ابتدائی دراوڑی زبانوں سے 1500-1000 قبل مسیح الگ ہو گئی۔ تیلگو ایک بالکلیہ الگ زبان کی شکل اختیار کر گئی تھی، جب کہ تمل زمینوں میں کوئی ادبی سرگرمی دیکھی نہیں گئی تھی۔ تیلگو زبان کے نشو و نما کے ساتھ ہی پرجی، کولامی، نایکی اور گڈبا زبانیں بھی وجود میں آ گئے۔[4]

حوالہ جات[ترمیم]

  1. ہرالڈ ہیمر اسٹورم؛ رابرٹ فورکل؛ مارٹن ہاسپلمتھ, ویکی نویس (2017ء)۔ "Telugu"۔ گلوٹولاگ 3.0۔ یئنا، جرمنی: میکس پلانک انسٹی ٹیوٹ فار دی سائنس آف ہیومین ہسٹری۔ 
  2. ہرالڈ ہیمر اسٹورم؛ رابرٹ فورکل؛ مارٹن ہاسپلمتھ, ویکی نویس (2017ء)۔ "Old Telugu"۔ گلوٹولاگ 3.0۔ یئنا، جرمنی: میکس پلانک انسٹی ٹیوٹ فار دی سائنس آف ہیومین ہسٹری۔ 
  3. Veturi Prabhakara Sastry (2014) [1918]۔ Prabandha Ratnavali۔ Tirumala Tirupati Devasthanam۔ صفحہ 44۔ 
  4. Telugu Split from Proto-Dravidian